Ajankohtaista
Suomen kaurayhdistys on aloittanut uuden kaksivuotisen kampanjan, joka kestää vuoden 2016 loppuun.

”Powerfood – välipaloista voimaa” –hanke nostaa kaura- ja marjapohjaiset välipalat nuorten kuluttajien tietoisuuteen ja pyrkii lisäämään niiden kysyntää pitkällä aikajänteellä. Kauraa ja marjoja koskevaa tieteellistä tietoa välitetään hankkeessa koululaisia kiinnostavassa muodossa. Toimenpiteillään hanke tuottaa hyötyjä kansanterveydelle, kauran ja marjojen tuottajille, jalostajille ja ympäristölle sekä kokonaisuutena tukee maatalousalan kehitystyötä ja edistää alan yritysten toimintaa.

Kampanja tulee näkymään syksystä 2015 alkaen kouluissa, somessa ja nuorten tapahtumissa.


Lumoudu kaurasta kampanjan tiedot netissä

Nelivuotinen Lumoudu kaurasta -kampanja pn päättynyt, mutta kampanjan nettisivuilta löytyy edelleen tietoa ja materiaalia.  Kaurakirjasessa kerrotaan ravitsemus- ja muuta tietoa kaurasta. Sivuilla löytyy myös runsas valikoima kauraisia reseptejä suolaisen ja makean nälkään.

Kampanjasivuille pääset tästä.

Lumoudu kaurasta kampanja on myös Facebookissa.

 

Superruoka kaura mediassa

Lumoudu kaurasta kampanjan tuottamat uutisaineistot on esitetty aiemmin mediassa. Juttusarja on tehty radioon, videoksi ja web-sivuille uutisjutuksi. Voit ladata jutut myös alla olevista linkeistä
radio:  Mikä ihmeen superruoka-kaura?
video: ”Suomessa useita superruokia tunnistamatta”
uutisjuttu: ”Suomalaisten kansallisruoka saa uutta potkua superruoka-kaurasta”


 

 

Copyright 2008 Finnish Oat Association